Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Passend onderwijs --- Lager onderwijs --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Na de zomervakantie een nieuwe klas, een nieuw lokaal en een nieuwe juf of meester. Voor kinderen met AD(H)D is het soms lastig om te wennen aan de nieuwe situatie. Met goede begeleiding van een docent kom je al vaak ver. Maar hoe weet je als leerkracht hoe je een kind met AD(H)D het beste kunt begeleiden? Dat kan de leerling vaak zelf met wat hulp van de ouders het beste aangeven. In 'Hallo!' wordt op stapsgewijze manier duidelijk gemaakt wat de individuele kenmerken zijn van de leerling met AD(H)D. De leerling kan zelf in de tekstjes invullen welke eigenschappen van toepassing zijn op hem/haar. Naast de ruimte voor de ervaringen van de leerling zelf, kunnen ook ouders en eerdere leerkrachten in het boekje iets vertellen over de leerling. Het eindproduct is een overzichtelijke 'handleiding' zodat leerkracht en leerling het nieuwe schooljaar kunnen starten
ADHD --- Kinderen --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Orthopedagogics
Choose an application
ADHD --- Gedragsstoornis --- Kinderrechten --- Onderwijs --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Gelijke onderwijskansen --- Lerarenopleiding --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Handleiding bij de gelijknamige dvd met talloze verwerkingssuggesties, kijkopdrachten en aanwijzingen voor rollenspelen
Onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Gespreksvoering --- Persoon met een migratieachtergrond --- Ouders --- Interculturele communicatie
Choose an application
DVD met 6 cases (gesprekken) waarin eerst zichtbaar wordt hoe communicatie met allochtone ouders mislukt; daarop volgt een analyse ervan. Vervolgens bespreken dezelfde personen hetzelfde onderwerp maar dan op een manier die wel leidt tot toenadering en wederzijds begrip; ook die gesprekken worden geanalyseerd
Onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Gespreksvoering --- Persoon met een migratieachtergrond --- Ouders --- Interculturele communicatie
Choose an application
De kansenbank bevat tools om bewust aan de slag te gaan met de kwaliteitszorg van brede basiszorg en om de betrokkenheid van verschillende actoren bij brede basiszorg te ondersteunen. Het is goed mogelijk dat je hier al (on)bewust mee bezig bent. In dat geval kan de kansenbank je helpen om bestaande initiatieven zichtbaar te maken, onder de loep te nemen of bij te sturen. Er zijn kanskaarten die concrete methodieken aanreiken om met het schoolteam (met collega's, het zorgteam en de directie), ouders, leerlingen en onderwijspartners de kwaliteit van brede basiszorg op school in kaart te brengen. Door al deze actoren een stem te geven, werk je aan een participatief en gedragen zorgbeleid. Naast de kanskaarten bevat de kansenbank inspiratiefiches die ondersteunend zijn bij het inzetten van de kanskaarten. De kansenbank bevat ook twee sjablonen voor infografieken. Dit zijn posters die ingevuld kunnen worden om de brede basiszorg op school zichtbaar te maken of om diverse actoren te tonen waar ze terecht kunnen wanneer ze met vragen zitten.Alle genoemde materialen zijn ook digitaal beschikbaar via: https://www.arteveldehogeschool.be/projecten/samen-zorg-dragen-voor-elk-kind (https://www.arteveldehogeschool.be/sites/default/files/bijlages/iedereen_aan_boord_van_de_brede_basiszorg_handleiding.pdf)
Zorgbeleid --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Vlaanderen --- Kwaliteitszorg --- Samenwerking --- Zorgcoördinatie (gezondheidszorg) --- Zorgcoördinatie (onderwijs)
Choose an application
Maatschappelijk werk --- Verbindende communicatie --- Emotie --- Secundair onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- MW
Choose an application
Na het succes van het eerste boek Instrumenten voor interne begeleiders, ontstond het idee een vervolg te maken. De auteurs van dit tweede boek, dat ruim 50 instrumenten bevat, hebben zich laten leiden door eigen praktijkervaring als IB-er en door de ervaringen die ze als coach en docent van de masteropleiding voor interne begeleiders hebben opgedaan. Ook is goed geluisterd en geobserveerd in de scholen die ze begeleiden. Op grond van deze ervaringen is de behoefte ingeschat die er is met betrekking tot de interne zorg en de instrumenten die hierbij kunnen worden ingezet. In een paar opzichten wijkt deze uitgave af van het eerste boek. In deel 2 is er voor gekozen om instrumenten te ontwikkelen die gebaseerd zijn op onderzoek, literatuur en theoretische inzichten. Anderzijds zijn bestaande instrumenten samengevoegd, bewerkt en geschikt gemaakt voor de professionele praktijk van de interne begeleider. Aan dit boek is een gebruiksvriendelijke cd-rom toegevoegd, met een selectie van de instrumenten voor direct gebruik in de praktijk. (Bron: covertekst)
081599.jpg --- Leerlingbegeleiding: lagere school --- Lager onderwijs --- Interne begeleiding --- 081600.jpg --- Zorgcoördinatie (onderwijs)
Choose an application
Herstelrecht --- Lager onderwijs --- Opvoedingsstijl --- Onderwijsstrategie --- Pedagogisch klimaat --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Relatie leraar - leerling
Choose an application
Teaching --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Adolescentiepsychologie --- Psychologie de l'adolescent --- Leerlingbegeleiding --- 454.22 --- leerlinggedrag --- studiebegeleiding --- adolescentie --- persoonlijkheidsleer --- psychologische tests --- Leerlingbegeleiding: secundair onderwijs --- 371.21 --- 159.987 --- 159.93 --- 159.99 --- Psychodiagnostiek --- persoonlijkheidsonderzoek --- persoonlijkheidsonderzoek. --- Persoonlijkheidsonderzoek.
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|